עיבוד מוזיקלי

מה כוללת הקלטת שיר באולפן

רשימת מרכיבים עקרית

מהו עיבוד מוזיקלי

  • הקלטת דמו באולפן
  • הקלטת סינגל
  • הקלטת שיר מלא
  • הקלטת שיר ועיבור

מה אנו מציעים

אילן אביב

אולפן ההקלטות של אילן אביב הוא אחד האולפנים המובילים בתחום ההקלטות והעיבוד המוזיקלי. אנו מתמחים בהקלטות והעיבודים המוזיקליים לכל סוגי ההרכבים וסוגי המוסיקה השונים. סביבת העבודה שלנו היא נעימה וידידותית והאווירה היא נוחה ואיכותית. הסטודיו של אילן אביב הוא המקום המושלם להקלטת השירים שלכם.

הסטודיו שלנו מצויד בציוד האיכותי ביותר ובקלות יתאים לכל סוג של הקלטה. בכל פגישה אנו שמים דגש על נוחות, יצירתיות ותשומת לב לפרטים. אולפן ההקלטות של אילן אביב הוא המקום שבו תהפכו כל חלום למציאות.

שלבי העיבוד המוזיקלי וההקלטה

 

טרום ההקלטה

בשלב זה, כל ההחלטות הראשוניות לגבי ההקלטה מתקבלות ובהתאם לכך גם כיצד יראה תהליך העיבוד המוזיקלי.

תרגול

לא לכל הלהקות יש זמן או סבלנות לחזרות לפני ההקלטה של השיר שלהם. עם זאת, החזרות הן חלק חיוני בתהליך ההקלטה מכיוון שזה מקום בו אתה יכול לגלות דרכים שונות לביצוע השיר, כולל מהו הסולם הנכון, איך הקצב מרגיש, וכו'. לעתים חלק זה בשיר משולב עם תהליך הכתיבה. ישנם מבצעי שירים שמשתמשים באולפן ההקלטות שלהם כדי לחזור על השירים, וזהו בזבוז של כסף וזמן.

הקלטה

זה השלב שבו מתבצעת ההקלטה. החלטות חשובות בנוגע לדרכים הטובות ביותר להקליט מתקבלות בשלב זה. בשלב זה הניסיון והידע של הטכנאי ממלאים תפקיד חשוב מאוד., יש שלוש דרכים להקליט צליל: בעזרת מיקרופון, בעזרת "די-איי" או בעזרת שילוב של שתי הדרכים. האיכות של המיקרופון ו/או קופסאות ה"די-איי" חשובה ביותר לתוצאה הסופית של ההקלטה. כמובן שגם הקדם-מגברים, והמעבדים הנוספים כגון מדחס, הדיאסר והאקווילייזר הם חשובים לתוצאה הסופית של ההקלטה.

עריכה

כשהכל כבר הוקלט, מומלץ לערוך את החומר המוקלט על מנת להגיע לביצוע מהוקצע יותר של נגינה ושירה. ישנם מוסיקאים אשר מעדיפים להשאיר את ההקלטה בדיוק כמו שהיא הוקלטה כדי לקבל ביצוע יותר אותנטי ועם צלילים טבעיים, כמו שהם הוקלטו באולפן. עבור מוסיקאים אחרים, עבודה נוספת על ההקלטה היא חיונית במטרה לחבר ביחד את הקול המוביל בשיר, ליצור סולו עוצמתי של גיטרה, לצרף קול נוסף או כלי מוסיקלי, לתקן את התזמון של המתופף בשיר, לשנות את המהירות או המשך של המילים, להתאים כל מיני קטעים מוקלטים (טייקים) להקלטה, לחתוך ולהדביק קולות רקע בפזמון או בבית כלשהו, או להחליף ולמחוק מילה שנאמרה במקום לא נכון בהקלטה, וכן הלאה. עריכת ההקלטה לתוצאה הסופית ביותר שלה מאפשרת לתהליך המיקסינג להיות רק ערבוב, במקום להשקיע זמן חשוב בעריכה נוספת.

מיקסינג

שלב המיקסינג הוא שלב שבו אנו לוקחים את כל ההקלטות המופרדות (של חלקים שונים ב- הפקת שיר ) שהוקלטו (לדוגמה הקלטות קול, גיטרות, בס, תופים, קלידים, חליל, כינור, וכו'

ומשפרים את הצליל שלהן. שלב זה מאפשר גמישות מירבית בעזרת מניפולציה של הצלילים, כיוון שהתהליך נעשה על כל הקלטה בנפרד. כל בעיה עם המיקסינג צריכה להיות מטופלת בשלב זה, ולא להיעזב ולהיות מטופלת רק בשלב המאסטרינג, מכיוון שבשלב המאסטרינג הטיפול בבעיה זאת יהיה קשה הרבה יותר, או אפילו בלתי אפשרי.

מאסטרינג

שלב המאסטרינג הוא השלב שבו אתה צריך לקחת את המיקס המקורי וליצור לו גרסת אב המתאימה לשכפול. אפשר לומר שמאסטרינג טוב יוצר מוצר "גמור" שמוסיף עוד ברק, עומק, כובד, וכו' להקלטה. באופן כללי, העיבוד שמיושם במהלך מאסטרינג הוא בעיקר יצירת מצב של שיוויון (אקווליזיישן) באיכות גבוהה ודחיסה, במידת הצורך.

לסיכום

זהו תיאור כללי של השלבים השונים של תהליך ההקלטה. הדבר החשוב ביותר שיש לזכור הוא שככל שתשקיע יותר תשומת לב בכל שלב בתהליך ההקלטה, כך הסאונד הסופי יישמע טוב יותר. אל תחכה עד השלב האחרון כדי לנסות ולשנות את כל מה שנעשה במהלך הדרך..